A speckó Skyline-ok nyúlürege

Nagyon menő Skyline-ok – Második rész

2025.04.27. 12:10

Korábban már többször finoman jeleztem, hogy imádom a Skyline-okat, ezért többször könyékig merültem a különböző durva, ritka és különleges kiadásokban. Hálás és rettentő mély nyúlüreg a speckó Skyline-oké: szinte végtelen rettentő érdekes darab készült a Nissan legkirályabb modelljéből. Legutóbb készítettem egy listát ezekről, de már akkor is említettem, hogy ez csupán egy vékony szűrlet. Ahogy ígértem, itt a második rész: húzd magadra a shoji ajtót, helyezd magad kényelembe és tölts egy Nikkát, mert ismét pofátlanul gizda Skyline-ok következnek.

Itt az első rész is:

Kapcsolódó
Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerében

Mélymerülés a legkirályabb Nissan Skyline-ok tengerében

A 700 millióstól kezdve, a világverőn át, egészen a legritkább rendszámos darabig. Szuperérdekes Skyline-ok következnek.

Ha pedig érdekel a típus részletes sztorija, régebben már azt is megírtam. Íme:

Kapcsolódó
Godzilla és egyéb mutáns szörnyek

Godzilla és egyéb mutáns szörnyek

Mesélek egy kicsit az egyik legmenőbb japán autóról, vagyis a Nissan Skyline-ról.

Skyline R34 GT-R M-Spec Nür – Mr. GT-R-nek címezve

Az összes Nissan Skyline közül egyértelműen az R34 GT-R-ért rajonganak a legtöbben. Ez onnan nézve cseppet sem meglepő, hogy szerepelt a Halálos Iramban filmekben, a Gran Turismókban és a Need for Speedekben is. Az R34-ből is rengeteg speciális változat készült, ezek közül a ritka GT-R M-Spec Nür az egyik.

Ez a verzió 2002-ben érkezett (a sima M-Spec 2001-ben jött), és a V-Spec II N1-en alapult. A fő eltérés a V-Spec II N1-hez képest az áthangolt futómű és az egyedi bőrbelső volt. A név eredete is érdekes: az M-betű Kazutoshi Mizuno nevére utal, aki akkoriban a Skyline-okat fejlesztő csapat vezető mérnöke volt. Nem véletlenül hívták Mr. GT-R-nek.

Kapcsolódó
Isten se menti meg a vitrintől a makulátlan fehér Skyline GT-R-t

Isten se menti meg a vitrintől a makulátlan fehér Skyline GT-R-t

Mindannyian tudjuk, mi a kilométerhiányos ritkaságok sorsa. Pedig ezt nem csak nézegetni volna jó.

Azt gondolom kitaláltad, hogy a Nür a Nürburgring rövidítése, a pályáé, ami nagy szerepet játszott a Skyline-ok fejlesztésében és fejlesztésében. A sima M-Spec-hez képest a Nür változat megkapta a V-Spec II N1 továbbfejlesztett motorját.

A húzott RB26DETT teljesítménye jelentősen túllógott a gentlemen's agreementben megszabott 280 lóerős felső határon. Hivatalos adat egyértelmű okokból kifolyólag nincs, de azt mondják, hogy az N1-ek gyárilag is 330 lóerő feletti teljesítményt tudtak. Mindössze 285 M-Spec Nür készült, amik közül összesen 144-et fényeztek a csodás Millenium Jade zöldre.

Kapcsolódó
Japán feláldozta a sportautóit, hogy a nép életben maradjon

Japán feláldozta a sportautóit, hogy a nép életben maradjon

Olyan súlyos volt a helyzet az utakon, hogy már az autókat fojtogatta a Közlekedési Minisztérium. Igazából nem kellett volna.

Skyline RS Silhouette Formula – Csővázas, széles szörny

Az egyik leglátványosabb Skyline a Group 5 szabályrendszer szerint épült RS Silhouette Formula. Mondhatnám, hogy az alapját az R30 RS adta, de az költői túlzás lenne: az RS Silhouette Formula valójában egy teljesen egyedi, csővázas versenyautó, ami maximum halványan emlékeztet az utcai változatra.

A Nissan az Oppama Worksszel, a Nova Engineeringgel és a Mooncrafttal közösen fejlesztette a lenyűgöző külsejű versenygépet 1982-ben. A 2,1 literes LZ20BT kódú sornégyese két turbóval 570 lóerőt és 539 Nm-t tudott. Ez önmagában is impresszív adat, onnan nézve pedig kifejezetten durva, hogy a kész autó tömege csupán néhány kilóval haladta meg az egy tonnát.

Érdekesség, hogy az első felnik 16 colosak voltak, hátul viszont 19 colos felnik pörögtek. A Skyline RS Silhouette-tel 17 versenyen indultak, amiből 8-at tudtak megnyerni. Ahogy sok más érdekes Skyline-t, ezt is megtalálod több Gran Turismo játékban is.

Skyline 2000 GT-R – Az ős-GT-R-ek

1969-ben, a Tokyo Motor Show-n mutatták be a legelső Nissan Skyline GT-R-t. A típus történetét elnézve vicces, hogy a Skyline 2000 GT-R első verziója, vagyis a PGC10 még egy szedán volt, a kétajtós csak később érkezett. Ez volt minden Skyline GT-R-ek őse, amin már akkor ott volt a legendás, piros R-betű.

Sokkal ismertebb és vágyottabb darab a KPGC10, vagyis a kupé, aminek jó eséllyel már a becenevét is hallottad. A pompás vonalú, kétajtós Hakosuka neve lefordítva nagyjából azt jelenti, hogy doboz-Skyline.

A kétajtós és a négyajtós Skyline 2000 GT-R-ekbe ugyanazt a hegyes szívómotort szerelték. Utóbbi egy kétliteres, dupla vezérműtengelyes sorhatos, ami már akkor 160 lóerőt és 176 Nm-t tudott. Ezek még mai szemmel nézve sem rossz adatok, képzeld el, hogy milyen lehetett bő 50 évvel ezelőtt.

Skyline R34 GT-R Nismo Z-Tune – A Szent Grál

Az R34 GT-R-ek csúcsa, minden Skyline-rajongó álma, és úgy általában az egyik – ha nem a – legfinomabb gyári Skyline a Nismo Z-Tune. A Nissan Motorsport International használt Skyline GT-R V-Spec II-esekből pattintotta össze a Z-Tune-okat.

A motorral kezdték: az RB26DETT lökettérfogatát 2,8 literesre növelték, és kipréseltek belőle kerek 500 lóerőt és tisztességes 540 Nm-t. A számok nemcsak ahhoz képest egészen szürreálisak, hogy az első Z-Tune 2003-ban készült, hanem amúgy is. A nulla-százhoz elég volt 3,8 másodperc, a végsebességük pedig több mint 327 km/h volt. Elképesztő.

A külsőn is alakítottak: a géptető kapott egy komikusan óriási (és azóta utángyártottban minden második átalakított Skyline-ra felszerelt) légbeömlőt, illetve a lökhárítók és a felnik is egyediek. Eredetileg minden példányt Z-Tune Silverre fényeztek, azonban az egyiket utólag visszafényeztek Midnight Purple-re.

Eredetileg 20-at szerettek volna csinálni, de végül csak 19 készült el, amibe beleszámít a két prototípus is. Vagyis sokkal ritkább, mint egy Ferrari 250 GTO. Gondolom, most már sejted, eredeti Nismo Z-Tune-t szerezni totálisan esélytelen. Eleve baromi ritka, hogy a 19 példány valamelyikét eladják, és ha igen, az ára dollárban is hétszámjegyű, és nem egyessel kezdődik.

Tommykaira R – Amikor az R34 GT-R kevés

Ha régen te is toltad a Gran Turismo 2-t, biztosan rémlik a Tommykaira márka. Tomita Yume Koujou tuningcége bámulatos Skyline-okat (és rengeteg mást) készített, amik közül a személyes kedvencem a Tommykaira R, ami valójában egy átalakított Skyline R34 GT-R.

Kívülről azonnal látszik, hogy nem gyári: egyediek a lökhárítók, a díszrács és a felnik, sőt, még a motorháztetőn is egy Tommykaira embléma látszik. A leglátványosabb elem azonban a komikus méretű hátsó szárny, de az egyedi műszeregység is nagyszerű részlet.

A technika alapjai maradtak, de ahogy az sejthető, találtak benne még néhány lóerőt. A három kiszerelésben elérhető egyedi Skyline belépőszintje a 370 lóerős Tommykaira R volt, utána jött a 435 lóerős Tommykaira R-S, majd a kőkemény, 530 lóerős csúcsmodell, a Tommykaira R-Z. A három változatból összesen 35 készült, így mindenki el tudja képzelni, hogy mibe kerül ma egy ilyen.

Az oldalról ajánljuk

Nomád Transporter rajongók, méregdrága relikviák és V8-as versenybusz
  • Szerelem

Nomád Transporter rajongók, méregdrága relikviák és V8-as versenybusz75. Jahre Volkswagen Bulli-Treffen

A külső szemlélőknek látványos kiállítás, a résztvevőknek kemping élmény és óriási buli.

május 20., 06:13
Lejárató kampányok elleni kampányt indított több kínai márka
  • Hírek

Lejárató kampányok elleni kampányt indított több kínai márka

Kínában sorozatos lejáratókampányok nehezítik a gyártók életét.

május 19., 14:38
Drága fenntartani az Opelt, napi 20 kilométerre keresnék villanyautót
  • Nepperűző

Drága fenntartani az Opelt, napi 20 kilométerre keresnék villanyautót

Napelem nincs, de az irodában tudnék tölteni.

május 20., 06:13
F1 kibeszélő: Leclerc borúlátó, a Haas válaszokat követel, feléledt a Red Bull?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Leclerc borúlátó, a Haas válaszokat követel, feléledt a Red Bull?

Lássuk az Emilia-Romagnai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

május 19., 14:41
Lekötelez minket ezekkel a képekkel a Toyota
  • Hírek

Lekötelez minket ezekkel a képekkel a Toyota

Szerdán leplezik le az új Toyota RAV4-et.

május 19., 16:25
Akik sakkban tartják az aranyhalat
  • Tesztek

Akik sakkban tartják az aranyhalatPorsche Driving Experience 2025.

Annyi lehetetlennek tűnő kívánságot teljesít a Porsche, hogy zsarolást sejtek a háttérben, de amíg ilyen autókat gyártanak, a cinkosuk maradok.

május 19., 16:28
Úgy ment neki a biciklis a parkoló DeLoreannek, mintha ott se lett volna
  • Hírek

Úgy ment neki a biciklis a parkoló DeLoreannek, mintha ott se lett volna

Az autó nagyjából megúszta, de a bicikli kettétört.

május 19., 12:43
És a legjobb mellékszereplő díját kapja...
  • Tesztek

És a legjobb mellékszereplő díját kapja...Teszt: Honda HR-V e:HEV Advance Style Plus - 2025.

Frissítették a Honda crossoverét, a HR-V-t, ami inkább optimalizálásnak nevezhető.

május 19., 06:13
Mexikói katonai vitorlás ütközött New York leghíresebb hídjának
  • Hírek

Mexikói katonai vitorlás ütközött New York leghíresebb hídjának

A balesetben a hajó mindhárom árbóca letört.

május 18., 07:49
Budapesten tartják a türk csúcstalálkozót, rengeteg lezárásra kell számítani
  • Hírek

Budapesten tartják a türk csúcstalálkozót, rengeteg lezárásra kell számítani

Htéfőtől szerdáig taranak a lezárások.

május 20., 06:14
Hajóval pipálta le a verhetetlen BYD-t a versenytársa
  • Hírek

Hajóval pipálta le a verhetetlen BYD-t a versenytársa

Nehezen feldolgozható számok ezek.

május 18., 06:49
Már árulják „Tesla-gyilkosnak” szánt BYD-t a kínai piacon
  • Hírek

Már árulják „Tesla-gyilkosnak” szánt BYD-t a kínai piacon

Lényegében féláron kapható.

május 20., 08:58
A Toyota felajánlotta segítségét a Nissannak
  • Hírek

A Toyota felajánlotta segítségét a Nissannak

Elvileg a Honda-Nissan együttműködés felbontása után a Toyota felkereste a bajban levő gyártót.

május 19., 11:24
Ötszáz Fülöp-szigeteki vendégmunkás is érkezhet a CATL debreceni gyárába
  • Hírek

Ötszáz Fülöp-szigeteki vendégmunkás is érkezhet a CATL debreceni gyárába

Hazai munkaerőt is keresnek aktívan, de az nem elég.

május 20., 07:32
Albérlőt talált a Nissan: trükkösen jöhet Európába a Dongfeng
  • Hírek

Albérlőt talált a Nissan: trükkösen jöhet Európába a Dongfeng

A Nissan már két évtizede együttműködik a kínai Dongfenggel, de a partnerség most szintet léphet.

május 18., 10:01
A Subaru is újragondolja az elektromos stratégiáját, de nem a szokványos okból
  • Hírek

A Subaru is újragondolja az elektromos stratégiáját, de nem a szokványos okból

A Subaru eddig is inkább a mezőny végén kullogott elektromos modellek terén, de nem is tervez ezen változtatni.

május 19., 09:55
Megnyílik a föld, olyat megy a világ leggyorsabb Audi R8-a
  • Hírek

Megnyílik a föld, olyat megy a világ leggyorsabb Audi R8-a

Ez a kétturbós, V10-es szörny a leggyorsabb R8 a világon, és sokkal (SOKKAL!) durvább, mint gondolnád.

május 18., 12:04
Nem gyakran van ilyen: Íme egy limitált Lamborghini, ami csúnyán veszít az értékéből
  • Hírek

Nem gyakran van ilyen: Íme egy limitált Lamborghini, ami csúnyán veszít az értékéből

Reálértéken majdnem 400 millió forintot.

május 18., 18:04
Utálnom kéne, de nem hagyja
  • Tesztek

Utálnom kéne, de nem hagyjaTeszt: BMW 220d Gran Coupé – 2025.

Furcsa a szájíz? Naná! Olyan a 2-es Gran Coupé, mint egy igazi BMW? Nem! Szar is? Dehogy!

május 18., 11:05
A Volkswagen egy seregnyi új GTI-t igér
  • Hírek

A Volkswagen egy seregnyi új GTI-t igér

Elektromosokat. Vagy mégse?

május 19., 06:09
Mehet 0W-16 a Swiftbe? – Abszolút fel se merüljön!
  • Olajdoktor

Mehet 0W-16 a Swiftbe? – Abszolút fel se merüljön!

Fiatal Suzuki Swiftbe vennék olajat, de nem tudok dönteni. A 0W-16 és a 0W-20 is eszembe jutott.

május 18., 13:01
Szervizbe vitte a Cybertruckot, lenullázott kilométerórával kapta vissza
  • Hírek

Szervizbe vitte a Cybertruckot, lenullázott kilométerórával kapta vissza

Fogalma sincs honnan tudná előszedni az óraállást.

május 19., 06:09
Így fest egy 750 lovas kompresszoros V8 a Ranger Raptorban
  • Hírek

Így fest egy 750 lovas kompresszoros V8 a Ranger Raptorban

Erősebb, mint a nagytestvér, a gyári F-150 Raptor R.

május 18., 14:13
A legolcsóbb Vitara, az öregedő villanyautó vagy a szürke családi Nissan kéne 3,5 millióért? - Murvaélet #7
  • Hírek

A legolcsóbb Vitara, az öregedő villanyautó vagy a szürke családi Nissan kéne 3,5 millióért? - Murvaélet #7

Igazán különböző autókat választottunk 3,5 millióért: kisebb-nagyobb dízel SUV-kat és még egy elektromos autót is.

május 18., 15:45
75 Jahre Volkswagen Bulli-Treffen
  • Szerelem

75 Jahre Volkswagen Bulli-Treffen

május 19., 14:32
BYD e7 EV
  • Hírek

BYD e7 EV

május 20., 09:09