Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen
- A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő van jelen – a cél, hogy könnyebbé tegyék az átállást a villanyautózásra.
- A VW szerint az EU-nak el kéne gondolkodnia azon, hogy a belső égésű motorok 2035-ös tiltása alól kivételt tegyen az EREV-eknek, mivel ezek továbbra is villanyautónak számítanak.
- A sanghaji autószalonon bemutatott VW ID. Era tanulmányautó egy EREV SUV, amely 300 km-t tud tisztán árammal, de benzines rásegítéssel 1000 km-re is képes – hasonló rendszert saját fejlesztésben szánnak Európának.
A Volkswagen-csoport Európában is elkezdi komolyabban venni a hatótávnövelt elektromos autókat – mondta Martin Sander, a VW értékesítési vezetője a sanghaji autószalonon. A hatótávnövelős (EREV) megoldás lényege, hogy egy villanyautóba beépítenek egy kis belső égésű motort, ami nem hajt közvetlenül, csak generátorként működik, amikor az akku lemerül. Így az autó hatótávja jócskán megnő, és a költséges akkumulátoron is tudnak spórolni.
Európában most még csak a kínai Leapmotor és a Mazda kínál ilyen autót, de több gyártó is kacérkodik a technológiával, főleg mert egyre nehezebben tudják teljesíteni az egyre szigorúbb szén-dioxid-kibocsátási előírásokat a tisztán elektromos autók lassú terjedése miatt.
A Mazda megcsinálta, győz a Wankel
Az egyrotoros hatótávnövelővel a Mazda villanyautója már simán elmegy bő 600 kilométert, majd tankolás után annyit, amennyit akarsz. Ügyes kombináció.
A VW-csoport vezére, Oliver Blume szerint az EU-nak el kellene gondolkodnia azon, hogy a 2035-ös, belső égésű motorokat tiltó szabály alól kivételt tegyen az EREV-ekkel. „Ilyenkor is egy villanyautóban ül az ember, csak épp nagyobb hatótávval, ami sok vásárlónak könnyebbséget jelentene az átállásban” – mondta Blume a VW saját rendezvényén, ahol megmutatták az első ilyen, egyelőre kínai piacra szánt modelljüket. Hozzátette: szerinte ez a technológia Európában is ütős lehet, főleg, hogy az autók alapja továbbra is tisztán elektromos platform.

A Volkswagen a sanghaji szalon előtt mutatta be az ID. Era nevű tanulmányautót, amely már EREV. Ez egy három üléssoros SUV, amely önállóan, csak akkumulátorról 300 kilométerre képes, de egy tank benzinnel további 700-at lehet vele megtenni. Az európai VW-modellek viszont nem ezt a kínai SAIC-val közös technikát kapják majd, a cég saját fejlesztésű rendszert tervez – mondta Sander.
Kínában egyébként már több nagy gyártó – a Geely, a Chery, a Leapmotor, az Xpeng és a Changan is – belevágott a hatótávnövelt villanyautók fejlesztésébe, miután a prémiumgyártó Li Auto nagy sikert aratott a kombinált megoldásával.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Felújítottuk az olajzabáló Volvót, joggal félek a 0W-20-tól?
Fel kellett újítani a dízel Volvo motorját, ette az olajat. Gyárilag 0W-20-at ír elő a Volvo, de én tartok tőle. Mehet bele vagy nézzek mást?
- Hírek
Ilyen az, amikor egy 33 tonnás dömper 65-tel átgázol egy házon
A sofőr rohamot kapott a volán mögött, ez okozta a balesetet.
- Hírek
10,3 literes szívó V8 driftelni? Még szép, hogy Amerika!
Az alapokat egy Chevy motor adta, de nem maradt belőle túl sok.
- Technika
Takarékos autó kell? Ezek közül választhatsz!
Léteznek még kisfogyasztású autók, vagy aki spórolni szeretne, már csak a konnektorban bízhat? Spoiler: léteznek!
- Közélet
Hárommilliós családi autó 2,5 milliós hibával – Segítség, átvertek!
Kiváló családi autót választott ügyfelünk, csak ezer kilométerenként eltüntet egy liter motorolajat.
- Közélet
7 milla alatt sok jóra ne számíts: ezek most a legolcsóbb új autók MagyarországonTop 10: Legolcsóbb új autók – 2025.
Összeszedtük a tíz legolcsóbb új autót. Spoiler: 7 millió kevés az autó, de sok a kompromisszum.
- Belsőség
Simán felismered a legmenőbb német autókat? Mutasd!Német ikonok kvíz – Első rész
Ha nagyon vágod a nyolcvanas és kilencvenes évek ikonikus német autóit, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Le Mans-i versenyautó utcára? A Glickenhaus megcsinálta!
A modell 1000 lóerős, és az SCG 007s nevet kapta.
- Hírek
Még most rendelj belső égésű motoros Porsche 718-at!
Nincs sok idő hátra, míg leállítják a gyártását.
- Hírek
Csak a kisebbik gond volt, hogy jogosítvány nélkül vezetett
A bíróság letartóztatta.
- Hírek
Szuper-off-roadert fejleszt az olasz Giamaro Automobili, 2200 lóerős V12-sel
Őrült egy koncepció, de a Giamaro elkötelezett, hogy piacra dobja az évtized végén.
- Hírek
Lando Norris nyert Monacóban, trükköztek a kiscsapatok
Autóversenyből mondjuk nem sokat láttunk.
- Tesztek
Amilyennek a plug-in hibridet képzeltükTeszt: BYD Seal U DM-i Comfort (1125 km) – 2025.
Nincs tele apró betűs résszel, csillaggal és lábjegyzettel: azt tudja, amit a műfaj régen ígért, de ritkán tartotta be. A felszereltség pedig pazar.
- Szerelem
Tetőtől-talpig pirosbanRestaurálták: Lada 1500S (1985)
Piros színű, piros ülésekkel, piros kárpitokkal és piros szőnyeggel gyártott Ladát keresett. Megtalálta és az utolsó csavarig restaurálta.
- Hírek
Úgysem találod ki, hogy milyen motor van ebben a gyönyörű Renault R5 Turbo 2-ben
Ha esetleg megkívánod, akkor szerencséd van, pont eladó.
- Belsőség
A 90-es évek elejének királya volt nálunk
Akkor azt éreztük 150 lóerő a világ összes ereje.
- Hírek
A vásárlókra terheli a vámok miatti plusz költségeket a Volvo
Tisztázta a Volvo, hogy esetükben milyen következményei lesznek Donald Trump vámjainak.
- Technika
Amikor a dízel a legjobb választásMűhelyPRN: Volkswagen Passat CC 2,0 CRTDI – 2010.
Új autóként drága volt, használtként olcsó lett a Volkswagen első kupészedánja, a kérdés csak az, mekkora pénztárcával és kedvvel érdemes belevágni.
- Hírek
Olyan V8-as sportkombit mutatott a BMW, amitől leteszed a hajad
A tavalyi kabrió után most egy kombit mutattak.
- Hírek
Te tudod mi az a magános baleset? A rendőrség elmagyarázza
Készítettek egy rövid videót, amivel felhívják a figyelmet a problémára.
- Gumidoktor
Négyévszakost vennék a Suzukira, de sokat megyek. Rossz ötlet?
Vettem egy Suzuki Wagon R+-t, amivel évente 12-14 ezret mennék. Jó ötlet a négyévszakos?
- Hírek
A legdurvább M2 valaha? Itt az új BMW M2 CS
Bár hivatalosan még nem mutatták be, mi már megnézhettük élőben.
- Tesztek
Ne első, utolsó szerelem akarj lenni!Teszt: Mini Cooper S Cabrio – 2025.
Teljesen egyedül maradt árkategóriájában a kabrió Mini, cserébe szerethetőbb és autóbb, mint valaha.
- Közélet
Megbírságolták, aztán mégse, sőt pénzt kapott vissza - váratlan fordulat olvasónk ügyében
Megbírságolták, aztán mégse, most meg pénzt is kapott vissza. Olvasónk vagy rettentő szerencsés, vagy ismer valakit az uralkodói házból.
