Leállt a Suzuki Swift gyártása a kínai exportkorlátozás miatt
- A Suzuki május 26-a óta szünetelteti a Swift gyártását, mivel nem jut hozzá a kínai exportkorlátozások miatt kieső ritkaföldfém-alapú alkatrészekhez – főként mágnesekhez, amik az elektromos rendszerekhez kellenek.
- Bár hivatalosan csak „alkatrészhiányról” beszéltek, belső források szerint a probléma közvetlenül a kínai korlátozások következménye. A Swift Sport kivitel nem érintett.
- A gyártás részleges újraindítását június 13-ára, a teljes visszatérést június 16-a utánra tervezik, feltételezve, hogy addig javul az ellátási helyzet.
- A gond nem egyedi: más gyártók is szenvednek, miközben Japán és az Egyesült Államok közös ellátásbiztonsági stratégián dolgozik – de a világ feldolgozási kapacitásának több mint 90 százaléka Kínában van, így rövid távon ez nem jelent megoldást.
A Suzuki átmenetileg leállította a Swift gyártását a kínai ritkaföldfém-mágnesek exportkorlátozásai miatt. Ezzel a Suzuki lett az első japán autógyártó, ami kénytelen volt szüneteltetni valamely modelljének gyártását, írta a Reuters két belső forrásra hivatkozva.
Egyszerűségében lenyűgöző – menetpróbán az új Swift!
Könnyű, szívómotoros, kézi váltós, és állítólag nem is lesz drága.
A hivatalos közleményben csak annyit írtak, hogy alkatrészhiány miatt álltak le, de a háttérben a kínai exportkorlátozások állnak, amelyek főként mágneseket és ritkaföldfémeket érintenek. Ezek kulcsfontosságúak az elektromos rendszerek és a különféle motorok gyártásában.
A Swift Sport ugyan nem érintett, de a normál kivitelek május 26-a óta nem gördülnek le a gyártósorról. A Suzuki június 13-tól tervezi a termelés részleges újraindítását, teljes gőzre pedig június 16-a után kapcsolnának. Addigra szerintük már „tisztább lesz az alkatrészellátás kilátása”.
Sárga, de már nem a mienk
A Swift Sport nagyon sárga, és önfeledten jó móka, kevés lóerővel, penge futóművel. De ez is egyre drágább.
Az exportkorlátozás már globális probléma: más európai autóipari beszállítók is leálltak, és a Mercedesnél is aggódnak. A japán kormány eközben az Egyesült Államokkal való együttműködést erősítené a ritkaföldfémek terén, hogy a jövőben ne kerüljenek ilyen helyzetbe. Viszont ez sem oldaná meg teljesen a két ország helyzetét, mert az USA ipara is veszélyben van, valamint a globális ritkaföldfém-feldolgozás több mint 90 százaléka Kínában van.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Autókkal gyűjtöttek 36 milliót beteg gyerekeknek és a Bátor TábornakBeszámoló: Bátor Rally
Lezajlott a Bátor Rally, aminek egy célja volt: a támogatók és a szervezők minél több pénzt szerettek volna összegyűjteni a Bátor Tábornak.
- Tesztek
Hathengeres, kézivel. Hol írjam alá?Teszt: BMW Z4 M40i Handschalter - 2025.
Itt az újabb bizonyíték arra, hogy a BMW szlogenje nem csak hangzatos lózung.
- Hírek
Cuki pici villanyautóval támad a Honda
Teljesen gyártásérettnek tűnik, így egy tömeggyártott verzió érkezése sem kizárt.
- Hírek
Kabóca támadt rá egy Kiára, csúnya baleset lett a vége
Ezek a szárnyas, melegkedvelő rovarok általában trópusokon és szubtrópusokon élnek, és növények nedvével táplálkoznak. Teljesen ártalmatlanok.
- Hírek
Szinte minden kiderült az új Nissan Leafről!
Az ígéretek szerint a modell a tapasztalt villanyautósok mellett a belső égésű motoros autók tulajdonosainak is vonzó alternatíva lesz.
- Hírek
Amerika egyik leghíresebb versenypályáján döntött rekordot a Porsche Taycan Turbo GT
A Turbo GT kivitel közel 7 másodperccel javította meg a Turbo S változat korábbi rekordját.
- Hírek
F1: Hiába az ütközés, a McLarennél továbbra is engedik a szabad versenyt
Andrea Stella csapatfőnök szerint ez egy fontos érték, amit meg akarnak tartani,
- Hírek
Két másodperces 0-100-zal Ferrarikat és Porschékat ver a csúcs-Corvette
Ez nem csak az amerikai autóipar számára elképesztő.
- Hírek
Radikális arculatváltásra készül az Audi
A vezérigazgató ígérete szerint már idén láthatjuk is az első példát.
- Autójogász
Kivágta a gumimat egy csatornafedél a parkolóban, a közútjezelő mossa kezeit
Azt állítják, hogy a parkoló műszakilag megfelelő, miközben a kiálló fémszegély balesetveszélyes.
- Hírek
Tovább gyárthat belső égésű motoros autókat az Audi, mint ahogy korábban bejelentették
Ezt Gernot Döllner CEO jelentette be nemrég.
- Tesztek
Ampertől dagad a vér-RSBemutató: Skoda Elroq RS – 2025
RS-nek túlságosan családi az Elroq, családinak meg túl RS.
- Hírek
Lemondott a Renault-csoport vezérigazgatója
Luca de Meo öt év után távozik posztjáról.
- Hírek
A britek már tudják, mennyibe kerül az elektromos Suzuki
A hazai ár még nem ismert, de a brit segítségével lehet egy elképzelésünk.
- Hírek
Behozhatatlannak látszik a kínaiak előnye az elektromos autók gyártásában?
Kiszámolták, mennyivel van pontosan a világ előtt a kínai villanyautó-gyártás
- Hírek
Villámygyors csapatot csinál a nagy családokból a BYD egyterűje
Mexikóban kezd az M9-es.
- Hírek
100 milliárd jennel távolodik egymástól a Nissan és a Renault
Tulajdonosi játékok helyett másra kell a pénz a Nissannál.
- Hírek
Tudod, mennyibe kerül egy Bugatti tükörkapcsoló-cseréje?
Egy párforintos Volkswagen alkatrészről van szó.
- Hírek
Egyre kevesebb embert érdekel, milyen motor van autójában
Legalábbis a Ford alelnöke így látja a helyzetet.
- Hírek
Japános miniautó-kategóriát szeretne Európába a Stellantis új vezére
Kicsi, olcsó autókat szeretne John Elkann.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris bocsánatot kért, a Red Bull óvott
Lássuk a Kanadai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Ilyen, ha három vármegye traffipaxaival lőnek egyetlenegyben
2 nap alatt vajon hányszor talált be a lézer?
- Hírek
Útinform: lerobbant kamion az M0-son, torlódás az M1-esen
Több tényező is nehezíti a közlekedést június 16. délutánján.
- Tesztek
Az Audi rájött volna, hogy mi a helyes irány?Bemutató: Audi Q3 SUV – 2025
Idegesítő és értelmetlen divatjegyeket engedtek el a felhasználók érdekében.
- Hírek
Krétával rajzolt gyalogátkelőt, akár egy év börtönt is kaphat egy amerikai férfi
Charlottesville városának egyik veszélyes kereszteződését próbálta megreformálni.
